Er en mindre virksomheds websted en klog investering?

En af de største faldgruber i e-handel er Drømmenes felt tænkning, forestillingen om, at man har at gøre er “bygge det (et websted), og de vil komme.”
“Jeg ikke kan tænke pÃ¥ noget længere fra sandheden,” siger Ron Scott, en Riverside, Californien webdesigner. “Selv hvis vi udvikler en attraktiv, indhold rige web site, der er ingen garanti for, at vores klient vil generere nok salg, endsige trafik, at retfærdiggøre bekostning.
“Der mÃ¥ være et marked for virksomhedens produkter og/eller tjenester i første omgang, og derefter det har fremmes korrekt”, han fortsatte med at sige.
Dette er grunden til, at virksomheden anbefaler deres små erhvervskunder besvare en række spørgsmål direkte relateret til udviklingen af en sund forretningsplan, før de åbner deres checkhæfte.
1. har du tilstrækkeligt defineret markedet rækkevidde? Tilbyder produkter og/eller tjenester, der vil være af interesse for en internationale, nationale, regionale eller lokale samfund? Jo større din målgruppe, naturligvis de større din sandsynlighed for succes. Kan du tilføje en eller flere produkter eller tjenester, der vil udvide din rækkevidde?
2. Hvad er den globale efterspørgsel efter dit produkt og/eller service? Har du nogen idé om hvor mange internet undersøgelser er lavet om dit produkt og/eller service? Et svar pÃ¥ dette spørgsmÃ¥l anbefaler Scott besøger .den “betale for ydeevne” søgeside opført under overskriften “Produkter og tjenester” pÃ¥ Overture.com. Indtast et søgeord eller en søgeordssætning, du kan bruge til at finde oplysninger om dit produkt og/eller service i vinduet Søg motor forslag nederst pÃ¥ siden. Ud over at finde ud af hvor mange undersøgelser blev foretaget den foregÃ¥ende mÃ¥ned ved hjælp af at søgeord eller søgeordssætning, kan du finde et dusin eller flere relaterede betingelser og antallet af undersøgelser lavet om dem sÃ¥ godt. Tilføje de antal forespørgsler og dette vil give dig en idé om, hvor stor interesse der er i dit produkt og/eller service.
Hvis din rækkevidde er lokale eller regionale, Sørg for at medtage navne på byer i dine søgetermer. Pay-for-performance programmer tillader undertiden ikke lokale eller regionale annoncører at bruge generiske udtryk, fordi deres tjenester er irrelevant for en mere global målgruppe.
3. hvor mange af disse undersøgelser faktisk kommer fra din målmarked? Lad os antage, du gør forretning i Los Angeles og din målgruppe er det sydlige Californien. Hvis 85% af alle forespørgsler, der har oprindelse i de Forenede Stater og at 7,1% af dem bor i det sydlige Californien, derefter udgør det potentielle marked i det sydlige Californien 7,1% af 85% (6,1%) af alle forespørgsler ved hjælp af en given søgeord eller søgeord kombination.
For at beregne andelen af henvendelser i enhver markedsområde, besøg i U. S. Census Bureaus websted. Der vil du finde befolkningsprognoser du kan bruge til at vurdere antallet forespørgsler, der er tilbøjelige til at være udgået fra i din markedsområde.
4. Hvad er din sandsynlige markedsandel? Af de forbrugere, der faktisk gør forespørgsler fra din markedsomrÃ¥de, hvor mange er tilbøjelige til at besøge dit websted, endsige foretage et køb? Antages det, at indholdet af dit websted er indbydende nok til at motivere besøgende købe dit produkt/service eller i det mindste gøre en undersøgelse, hvor stor en procentdel rent faktisk vil blive kunder? En 1% afkast er rimelig forventning, hvis du er i et konkurrencepræget marked, og du har en konkurrencedygtig pris produktet og/eller service. Selvfølgelig, jo mere unik dit produkt, jo mere jo højere denne procentdel forventes at være…
5. hvor mange salg vil du nødt til at gøre at genvinde omkostningerne til udvikling og markedsføring, hvis kun 1% af dine besøgende drage fordel af dit tilbud? For argumenter skyld, lad os antage, at det vil koste dig mindst $100 at reservere et domænenavn og sikre en vært, $500 at få en 10 side hjemmeside designet, og at du budget på mindst $100 om måneden på forfremmelse. Hvor mange nettoomsætning vil du skal gøre at inddrive disse omkostninger? Sagt på en anden måde, hvor mange salg ville du nødt til at begynde at gøre en fortjeneste?
6. kender du, der er din online konkurrenter? Hvis du ikke gør det, gå til enhver søgemaskine, skal du indtaste et par søgeord relateret til din branche og se, der vises på første side. Besøge et par af dem. Hvad er deres budskab? Hvad ser du som deres styrker og svagheder.? Hvad kan du lide eller ikke lide om deres websteder? Hvordan kunne du gøre dit tilbud, mere attraktivt eller lokkende?
7. kan du være konkurrencedygtig? At vide, hvad dine konkurrenter er tilbyder, kan du realistisk forvente at konkurrere med dem, især når det kommer til prissætning? Internet undersøgelser generelt kommer fra enkeltpersoner søger en deal, så de er prisfølsomt. Din faktiske konkurrenter levere prisfastsættelse eller til at bede de besøgende til at foretage en on-line undersøgelse eller ring for et tilbud? Hvis du er i en service relaterede forretning, hvad du skal gøre for at tvinge besøgende til at handle når de besøger dit websted? Hvad kan du gøre for at adskille dig fra din online konkurrence?
8. hvordan unikke er dit produkt og/eller service? Har du et unikt tilbud, eller er du i en stærkt konkurrencepræget branche? Selvfølgelig, jo mere unik dit tilbud, jo lettere det gonna være at få eksponering og jo større dit potentiale vil være for succes.
9. Hvordan vil de fremme dit websted? En af de største misforståelser i e-handel er tanken om, at hvis det skal lykkes alle én har at gøre er sende et websted til søgemaskiner. Dette, desværre er det fulde omfang af markedsføring for alt for mange websteder og sjældent får arbejdet gjort.
En af de primære overvejelser når det kommer til søgemaskine placering er popularitet. Jo flere steder, sammenkædning eller indeholder henvisninger til dit websted, de højere sideplacering det vil tjene. Det er forholdsvis billigt at få et link på en bred vifte af permanent mapper, men det tager mere end directory links til betydeligt øge et websteds popularitet. Hvis du eller din webmaster ikke tager sig tid til at forhandle link udveksling med ikke-directory beslægtede websteder, især dem, der har høje placeringer, er du ikke sandsynligt at få gunstige placering i enhver, men de mest ubetydelige søgemaskiner.
10. Hvad har du budgetteret for forfremmelse? Hvis du ikke har rÃ¥d til at fremme dit websted, kan du sÃ¥ godt glemme lommepenge pÃ¥ dens udvikling. For at fÃ¥ en hurtig idé hvad kunne det omkostninger til at fremme dit produkt eller service pÃ¥ linje ved hjælp af en pay-for-performance annonceringsprogram, besøge Overture.com igen. Angiv en af dine industri relaterede søgeord i Overture’s internet ransage rude pÃ¥ selskabets hjemmeside.
NÃ¥r resultaterne vises, klik pÃ¥ “Vis annoncørens Max bud” link, der vises til toppen og højre. Den højestbydende vinder sponsorerede førstepladsen pÃ¥ Yahoo, MSN, CNN, Alta Vista, InfoSpace, Overture og et dusin eller flere mindre søgemaskiner. De øverste tre sponsorerede fortegnelser vises over normal søgeresultater øverst pÃ¥ disse søgemaskiner nÃ¥r surferen bruger søgeord eller søgeordssætninger annoncøren har budt pÃ¥.
Disse spørgsmål er ikke altomfattende, men de giver stof til eftertanke. Forhåbentlig vil de hjælpe dem interesseret i at etablere en webtilstedeværelse en bedre idé om, hvad vil være nødvendige for at opnå en forudsigelig graden af succes samt en rimelig forrentning af investeringerne.
Hvis du ønsker mere information, besøg

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *